Corrandes d'exili

En ma terra del Vallès // tres turons fan una serra, // quatre pins un bosc
espès, // cinc quarteres massa terra. // "Com el Vallès no hi ha res".

Una esperança desfeta, // una recança infinita. // I una pàtria tan petita // que
la somio completa.
Pere Quart (Corrandes d’exili)




10 d’agost 2017

Caos al Prat

Avui l'assessor del comitè de vaga, Juan Carlos Giménez  ha manifestat a Catalunya Ràdio que creu que l'assemblea de treballadors no acceptarà l'increment salarial de 200 euros que planteja la direcció de la companyia responsable del control de seguretat a l'aeroport del Prat. Això és una clara evidència de la infiltració dels tentacles del govern. ¿Quins treballadors amb sous mileuristes no acceptarien que de cop i volta tinguessin un increment salarial del 20%? Quan se l’hi ha preguntat la raó de que només fos el Prat on els treballadors fan vaga ha dit, sense que li caigui la cara de vergonya, que els treballadors del Prat ‘no coneixien els tractes de Eulen amb els treballadors dels altres aeroports'. Tot plegat fa pudor de socarrim i demostra que el tracte d’AENA amb el Prat no és igual, per exemple, que amb Barajas. Només quatre dades comparatives de les despeses anuals en ambdós aeroports: en filtres seguretat, Barajas 23,1M€ – El Prat 12M€; operació i manteniment, Barajas 28M€ – El Prat 6M€; servei de neteja, Barajas 19,1M€ – El Prat 11,9M€; atenció al públic, Barajas 2,9M€ – El Prat 1,7 M€. Resumint, el gestor aeroportuari AENA acaba gastant gairebé el doble a Madrid que Barcelona. Malgrat el Govern espanyol nega un cop i un altre que existeixi un tracte desigual entre Barajas i el Prat, l’actual situació és molt sospitosa, com ho analitza en Jordi Mas, amb un seguit de raonaments i dades que, segons ell, no s’han explicat fins ara i que podeu llegir tot seguit.

AENA- Fomento- Gobierno d'Espanya
CULPABLES DIRECTES DEL CAOS DEL PRAT  -  EL QUE NO S'HA EXPLICAT.
De ja fa algun temps vaig preparar un post indicant el per què l'estat espanyol estava interessat en què hi hagués problemes al Prat.
El resum d'aquest post és que la progressió del Prat pel que fa a Barajas, malgrat els pals a les rodes que li posa l'estat espanyol que expressament limita els vols des del Prat si prèviament no hi ha a Barajas, implicava que l’aeroport de Barcelona, per primera vegada en la seva història, superaria en nombre de passatgers al de Barajas.
Em consta que aquest post va ser llegit per persones del Ministeri de Foment i es va solucionar el tema de "els policies" que visaven el pas de passatgers de fora de la UE .... Però sembla ser que tenien molt clar un altre nou atac.
No descobriré res, perquè ja ha sortit publicat, recordant la vinculació de l'empresa de seguretat que té l'adjudicació del Prat, amb el PP.
L' apoderada general del Grup Eulen, i de les empreses del grup, és Micaela Feijoo, germana única del president de la Xunta de Galícia, evidentment, membre del PP.
De fet hi ha una imputació, resultat de les investigacions de la UDEF, per l'adjudicació de vuit contractes per valor de 1,4 milions per part de la Xunta a Eulen, en tan sols dos anys, pel sistema negociat i sense publicitat, cosa a la qual estaven obligats en cas d'haver-se signat un sol contracte com sembla que era el lògic, (ho deixo anar a l'aire perquè manca encara una sentència, però crec que és de calaix la intenció de la Xunta).
Però no rau aquí el problema.
Segons el conveni de vigilants, si qualsevol nova empresa obté la gestió d'un futur contracte, està obligada a subrogar a tot el personal amb antiguitat superior als set mesos ...
Això vol dir que AENA, com a ens públic, no pot quedar fora de les negociacions amb els treballadors, ja que aquests tindran els mateixos problemes amb qualsevol altra empresa que contracti.
AENA ho ha fet expressament. Coneixent el cas no ha intervingut, no només per a crear mortificacions als passatgers del Prat sinó , sobretot, per crear alarma en els països emissors de turisme al nostre aeroport.
Ens podem imaginar què pensa un japonès si ha de venir a Barcelona?... Pensa que el mes de març li aconsellaven anar a Madrid perquè el Prat tenia molts problemes de controls ... I pensa que ara li diuen que té encara més problemes simplement pel “checking”.
Més de 1.000 passatgers han perdut els seus vols des del 24 de juliol. El 30% dels vols han sortit amb retard.... ¿De veritat encara hi ha algun despistat que no s'adona del que fa Espanya amb Catalunya?
I això, per l'unionista que busca la justificació barata amb culpabilitzar només al PP, no és qüestió d'un govern ... Ha succeït sempre.
Que vagin pensant si és intel·ligent patir això seguint a Espanya apostant, a més, per perdre les cobertures socials i un rescat més que garantit, que és el que ens regala la unitat d'Espanya ....
Poc després de penjar aquest post espero que AENA es mogui ... Em consta que van llegir els anteriors destapant les seves actuacions al Prat .... Ho veurem.
Jordi Mas i Font
Barcelona

Post publicat en el Facebook de l’autor el 4 d’agost del 2017